Admin
Admin
Yaş : 30
Kayıt tarihi : 05/08/08
Mesaj Sayısı : 206
|
Konu: F1 heyecanı Valencia'da yeniden başlıyor Cuma Ağus. 22, 2008 5:51 pm |
|
|
Üç haftalık tatilin ardından Formula 1 yarışlarına ilk kez evsahipliği yapacak olan Valencia'ya takımlar gelmeye başladı.
18 Ağustos 2008 / 13:46
Barselona'nın 350 kilometre güneyinde yer alan Valencia, sahil kenarındaki sokak pistiyle, America's Cup yarışlarını seyreden bölge halkının alışkın olmadığı V8 motor sesleriyle çınlayacak.
Bernie Ecclestone'un Valencia'da yerel hükümetle yaptığı 7 yıllık anlaşmanın Bölge Başkanı Francisco Camps'ın seçimleri kazanmasına bağlı olduğunun açıklanması tartışmalara neden olmuştu. Camps'ın yer aldığı merkez sol partisi Partido Popular'ın yeniden seçilmesiyle anlaşma da yürürlüğe girmişti.
Valencia'nın ekonomik açıdan pek de iyi bir durumda olmadığı zamanda alınan bu iddialı karar şehrin Monako'ya rakip olmak istediği şeklinde yorumlanmıştı.
Pistin maliyetinin 26 milyon avro olduğu belirtiliyor. Bu, bir çok yeni grand prix pistine kıyasla oldukça düşük bir rakam. Bununla birlikte İspanya F1 konusunda beş yıl öncesinde olduğundan çok daha farklı durumda bulunuyor.
Fernando Alonso'nun üst üste iki kez kazandığı dünya şampiyonluğunun ardından Formula 1'in popüleritesi beşe ona katlamış durumda. Beş yıl öncesine kadar F1 yarışları herhangi ulusal bir kanalda bile yayınlanmıyordu.
Fakat Alonso yeni sokak pistiyle olarak yaptığı açıklamada, "(Ricardo Tormo pistinden) sadece 20 kilometre uzaklıkta, başka bir pistte yarışmayı pek anlamıyorum" demişti. Alonso'nun bunun açıklaması Valencia'ya pek destek verir nitelikte olmamıştı.
Ancak organizatörler 195 avrodan başlayan biletlerin yanı sıra bölgenin isim yapması ve turizmin canlanmasıyla da hükümetin karlı çıkacağını düşünüyor.
Sahilde uzanan ve bir köprüden geçen pistin dizaynını ünlü tasarımcı Hermann Tilke yaptı. Tilke son olarak Malezya, Bahyreyn, Çin, Türkiye ve Singapur pistlerini çizmişti. Alman mimar gelecekte takvime girmesi muhtemel birkaç yer üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor.
Valencia pistinde 25 viraj bulunuyor. Pisti bir köprüyle birbirine bağlanıyor. Buradan deniz ve çevreye güzel bir manzara bulunuyor ancak pilotlar 150 mph hızda pek manzarayı seyretme imkanı bulamayacak.
Ecclestone geçtiğimiz yıl bu projeyle ilgili olarak, "Bu, bir sokak pistinden ziyade şehir pisti olacak" diye konuşmuştu. Ancak aslında Valencia, Melbourne ve Montreal'dan farklı olarak yerleşim birimlerinin merkezinden geçmesi nedeniyle kendine özgü bir sokak piste özelliği taşıyor.
Valencia sezonun geri kalan Avrupa'daki üç yarıştan biri. 2008 şampiyonasının bitimine yedi yarış kala üç ciddi şampiyon adayı bulunuyor: Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen ve Felipe Massa.
İki hafta önce Macaristan'a dönersek, McLaren'ın sıralamalarda avantajlı göründüğünü söyleyebiliriz. Fakat Ferrari de Hockenheim'daki kabustan sadece iki hafta sonra üstün hızıyla yarışta ne kadar iddialı olduğunu ortaya koymuştu.
İki takım ve pilotları arasınad başa baş bir mücadele olduğunu söyleyebiliriz. Toyota da, Timo Glock'la ikinci olarak inanılmaz bir sonuç almıştı. Hamilton'ın şanssız lastik problemi, Massa'nın ise zafere ramak kala motorunun iflas ederek şoke edici bir şekilde mücadeleye veda etmesi Heikki Kovalainen'e F1 kariyerinin ilk zaferini getirmişti. Hamilton geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada, sezonun geri kalan yarışlarında düzenli olarak yüksek puanlar almanın sampiyonun belirlenmesinden kritik rol oynayacağını ifade etmişti.
McLaren Mercedes, geçtiğimiz yılki aracının lansmanını Valencia'da gerçekleştirmişti. Ancak bu pilotlara rakiplerine karış çok fazla bir avantaj kazandırmayacak. Yine de pistin simülasyonunun çıkarılmasında İngiliz ekibi biraz avantajlı olabilir.
İspanya'nın üçüncü büyük şehri olan Valencia'ya 1982'de otonom bir statü verilmişti. Valencia limanları, İspanya'nın ihracatının yüzde 20'sini gerçekleştiriyor. Bu kez de dünyanın en büyük spor organizasyonlarından birini ithal etmiş oldu. |
|